Operation 11 september 2013

Den 11 september 2013 gjorde jag en bröstförminskning/bröstlyft hos Akademikliniken i Malmö. Tänkte skriva ner lite kortfattat om detta.
Hade fått tid att jag skulle vara där 9.30 och checka in, min pappa följde med mig dit. Satte oss i väntrummet och väntade. Klockan gick och pappa började bli otålig (han hade annat att göra denna dagen eftersom han var ledig haha) och jag började bli mer nervös. Tillslut kom en kär sköterska och kallade på mig vid halv 11.
Sa hejdå till pappa och så följde jag med henne in, fick då byta om till en stor skön morgonrock och ett par morgonskor. Gick sedan in i de rummet som kallades uppvaksrummet, fick lägga mig på min brits. Sköterskan kom med ett par stödstrumpor som jag skulle ha på mig och även nu efteråt i några veckor. Därefter kom narkos läkaren och berättade lite om vad som skulle hända härnäst, hur lång tid allt skulle ta och hur de skulle gå tillväga. Jag blev lugn av att ha pratat med honom. Sen fick jag gå in till min läkare eller ja kirurgen som skulle skära i mig någon timme senare. Då fotade han brösten, ställde några frågor och sen började han rita på dom hur de skulle se ut och hur han skulle göra. Han sa att de skulle bli jätte fina.
Sen fick jag lägga mig igen på min brits, då kom sköterskan och satte en kanyl i armen på mig och satte ett dropp, eftersom jag var fastande sedan natten, och fick även smärtstillande och en annan tablett jag inte visste vad den var för så frågade hon mig sen om tabletterna hade hjälpt och jag bara `vad skulle de göra ?` då sa hon att man skulle bli lugn och jag bara skrattade och hon sa att den hade verkat eftersom jag började bli lite borta.
Sen sa dom att de va min tur efter en timme ungefär, så jag la mig och sov en stund.
Tillslut var det min tur, narkossköterskan kom och hämtade mig, fick ta på mig en grön mössa över håret och lägga mig på operations bordet under ett täcke och då la dom även en varm och go värmefilt där så de va varmt och gott.
Så satte dom blodtrycket och pulsmätare och så började de spruta in något som skulle göra det roligare att ligga där, jag blev lite nervös och sen började allt snurra och jag fick andas 2 gånger i en mask sen var jag borta.. då var klockan 12.40 sista gången jag tittade. Allt är svart härefter.
När klockan var typ 15.15 så väckte dom upp mig på uppvaket. Jag var då helt borta, jag grät. De frågade varför jag var ledsen men jag svarade att jag inte visste. Antagligen kom alla känslorna då. De satte mig upp och jag fick en stödbh på mig. Sen tog jag min telefon och ringde min pojkvän och grät och sa att han snart kunde komma, varför jag sa det vet jag inte eftersom jag inte skulle få åka hem på några timmar. De kom jag på en halv timme senare så fick skriva ett konstigt och luddigt sms att jag skulle höra av mig när han kunde komma, men det enda jag ville var att han skulle komma och va hos mig. Sov en stund och sen försökte jag hålla mig vaken genom att sätta mig upp, allt snurrade men jag var stenhård med att hålla mig vaken. Vid 5 tiden fick jag lite macka och en banan och hon sa att jag var duktig som var på benen så snabbt, antagligen min starka vilja som hjälpte mig där. Vid halv 6 kunde jag ringa efter skjuts och sen gick vi igenom medicinerna och när jag skulle på återbesök igen. Vid halv 7 gick jag på vingliga ben ut till min pojkvän som väntade i väntrummet. När vi kom ut i bilen så brast jag ut i gråt och fick berätta hela historian för honom hur allt gått till, jag kan säga att jag är överlycklig över resultatet änsålänge och har aldrig haft så fina bröst i hela mitt liv.

Kommentarer
Liin säger:

Ser fram emot att se dina fina boobies irl! :)

2013-09-13 | 09:50:18
Bloggadress: http://livetliin.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback